התקשרו עכשיו

זהו מספר מקשר

החלמה לאחר ניתוח חניכיים

כאשר מדובר על ניתוח חניכיים, החלמה היא חלק בלתי נפרד ממערכת המידע והשיקולים, אותם יש לקחת בחשבון לפני החלטה על דרך טיפול אפשרית.

ניתוחי חניכיים נחשבים לקו השני של טיפול במחלות החניכיים, והם מיועדים לטפל בדלקות ובמצבים שלא נפתרו על ידי טיפולים שמרניים יותר (למשל, טיפול הקצעת שורשים). כמו כן, הניתוחים מיועדים לטפל בפגמים בעצם ובחניכיים שנוצרו בשל מחלת חניכיים כרונית. קיימים סוגים שונים ולכל אחד מהניתוחים הללו מטרות משלו (למשל, צמצום כיסי השן, ביצוע ניקוי פתוח, כיסויים של שורשי השן החשופים, השתלתה של רקמת החניכיים, בניית מנגנון אחיזת השן מחדש וכן הלאה).

לא כל בעיה יכולה להיפתר באותו סוג הניתוח, ולכן, קיים צורך ברופא מומחה שיצליח לאבחן את הבעיה באופן מדויק, וכתוצאה מכך, גם להתאים את הניתוח לצורך הפרטני ולנתוניהם הספציפיים של האדם והשן או השיניים הבעייתיות.

תופעות לוואי אפשריות:

• הופעתו של רוק דמי בין יממה לשתי יממות לאחר ביצוע הטיפול.
  • כאבים באזור המטופל שעלולים להמשיך אף מספר ימים לאחר ביצוע הניתוח. עוצמתם של הכאבים הללו פוחתת בהדרגה.
  • נפיחות חיצונית המגיעה לשיאה כיומיים-שלושה ימים לאחר ביצוע הניתוח. אף הנפיחות החיצונית הזו פוחתת בהדרגה.
  • תופעה שכיחה מעט פחות – הגבלה בפתיחת הפה. תופעה זו חולפת באמצעות תרגילים ספציפיים שמטרתם פתיחת הפה.

למידע נוסף בנושא תופעות לוואי לאחר ניתוח חניכיים

החלמה מתחילה מיד בהנחיות שתקבלו לאחר צאתכם מהניתוח:

• התחבושת שבמקום הניתוח – לאחר ביצוע הניתוח, באזור המנותח, לעיתים, תונח תחבושת מיוחדת לניתוחים מסוג זה. נפילתה של התחבושת אינה בעייתית, והיא אינה מחייבת התייחסות מיוחדת.
  • מזון ומשקה – פרק הזמן המינימלי הממוצע לאחר הניתוח שלאחריו תוכלו לאכול או לשתות הוא כשעתיים לאחר הטיפול. בפרק הזמן הראשון (כיממה לאחר הטיפול) תוכלו לשתות או לאכול מזון קר ורך וקר (כדוגמת מאכלי חלב) ותמנעו משתיית שתייה חמה.
  • הופעתו של רוק דמי ב-48 השעות שאחרי הניתוח הינה תופעת לוואי ידועה ונפוצה.
  • עישון – במידה ואתם מעשנים, כיממה לאחר הניתוח הימנעו מעישון.
  • שימוש בתרופות משככות כאב – במקרים בהם מופיעים כאבים, תוכלו לנטול תרופות לשיכוך כאבים על פי הנחייתו של הרופא ומרשם ממנו. יש להמשיך בנטילתן של התרופות על פי הוראת הרופא, גם במקרים בהם לא קיימים כאבים.
  • נטילת תרופות אנטיביוטיות – אנטיביוטיקה בתקופת ההחלמה תינטל אך ורק בהתאם להוראותיו של הרופא המטפל. במקרים בהם ניתנה הוראה כזו, יש להשלים את הטיפול במלואו וללא הפסקה.
  • הוצאת תפרים – להוצאת תפרים (במקרים בהם התפרים שבוצעו אינם תפרים נמסים) יש להגיע שבוע לאחר מועד הניתוח.
  • בימים שלאחר הניתוח יש להימנע מפעילות גופנית מוגברת.

באיזה מקרים יש על המנותח לפנות למרפאה?

• במקרים בהם הדימום אינו מפסיק.
  • במקרים בהם קיימת נפיחות חריגה או נפיחות אשר אינה פוחתת בפרק זמן שלאחר שלושה ימים ממועד הניתוח.
  • במקרים של כאבים אשר עוצמתם גוברת ו/או הם אינם פוחתים גם כשלושה ימים לאחר הניתוח.
  • במקרה בו מופיעה תופעה חריגה שעבורה לא קיבלתם הוראות.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת. מספר הטלפון של העסק מופיע בדף צור קשר באתר